07 November 2008

Tentang AKU


Nama Saya : Faradilawati Binti Ahmad

Tarikh Lahir : 20 Februari 1979

Tempat Lahir : Kat rumah aje, Felda Trolak Utara, Sungkai, Perak.

Nama Suami : Noor Mazlan Bin Mohamed

Tarikh Lahir : 12 Februari 1980

Sekolah 1 : Darjah 1 - Sek. Kebangsaan Felda Trolak Selatan, Sungkai, Perak.

Darjah 2 hingga 6 - Sek. Kebangsaan Felda Trolak Utara, Sungkai, Perak.

Sekolah 2 : Sekolah Menengah Sungkai, Sungkai, Perak. Masa nie sekolah dari tingkatan 1 hingga 2 aje lepas tu tukar sekolah sbb ikut ayah kena transfer keje kat Felda Bukit Rokan Barat, Gemencheh, Negeri Sembilan. Keje ngan FELDA nie pun mcm tentera juga, asyik berpindah randah.

Sekolah 3 : Sek. Menengah Datuk Mansor, Bahau, Negeri Sembilan. Tamat aje tingkatan 3 kite ngan bebudak lain berpakat mintak masuk vokey, lg pun masa tu kite x leh bawak sastera sbb x de jiwa sastera kihkihkih... Nasib baik cikgu kelas sokong sbb masa tu ramai sgt nak keluar sekolah & nasib baik jugak kite sorang je pompuan dr kelas tu yg dpt kalo x naya aku dok belaja sastera.

Sekolah 4 : Sek. Men. Vokasional Kuala Klawang, Jelebu, Negeri Sembilan. Sekolah yg paling seronok sbb kat sini baru aku kenal erti duduk diasrama, berdikari.... berkawan (cintan.. cintun sikit hehehe).. dan sampai sekaranglah keakraban kami diantara satu sama lain masih kuat...ada masa kami akan buat reunion. Terima Kasih buat guru2 yg sabar melayan kerenah kami... maklumlah budak2 vokey nie terkenal dengan kenakalannya.. Tp sekarang semuanya telah berjaya.

Sekolah 5 : Politeknik Port Dickson, Port Dickson, Negeri Sembilan. Di sini cabarannya lebih terasa kerana cara pembelajaran dan cara pemikiran juga perlu berubah... Tambahan pula kedua orangtuaku telah pencen & menetap diperak... jadi aku perlu lebih bijak berbelanja... berkawan... & menangani masalah2 sampingan. Alhamdulillah aku telah berjaya juga menamatkan pelajaran walaupun pernah tercicir dr semester pertama lg.

Sekarang : Setelah habis belajar kena la cari keje kan.... ade gak la menganggur setahun. Sekarang kite menabur bakti di Universiti Pendidikan Sultan Idris, Tanjong Malim, Perak. Bekerja sebagai Juruteknik Eleketronik. Berangan nak keje jauh2 akhirnya pulang ke tempat asal juga... dan yg x disangka2 berkahwin pun dgn org dekat orang Tapah aje. Itu dah dinamakan rezeki kan... sonang nak balik kampung hehehehe...

1 comment:

  1. Baca BIODATA cik farah acik dilla dah kenal dah ni (hehehehehe)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...